دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، شرایط و شهریه‌ی بهزیستی برای بازگشایی مهدهای کودک را اعلام کرد:
براساس این خبر، در پی مصوبه‌ی هفدهم خرداد ستاد ملی مبارزه با  کرونا و دستور رییس‌جمهوری مبنی بر بازگشایی مهدهای‌کودک از ۲۴ خرداد، علاوه بر ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی بهزیستی نیز ارایه شد.

به گفته‌ی سعید بابایی، مدیرکل این دفتر، ضدعفونی کامل مهدکودک شامل تجهیز اسباب‌بازی‌ها، محیط و همه‌ی مکان‌ها مانند دستشویی قبل از بازگشایی و در پایان هر روز و عدم استفاده از فضاهای بازی مشترک مانند تاب، سرسره و حوض توپ از جمله این ضوابط بهداشتی است.
اعلام شرایط بهزیستی برای بازگشایی مهدهای کودک 
اعلام شرایط بهزیستی برای بازگشایی مهدهای کودک
به گفته‌ی بابایی، برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که نیاز به تحرک بالا دارد، باید تعطیل شوند؛ حضور پرسنل مهدکودک نیز با وسایل و تجهیزات بهداشتی مانند دستکش و ماسک و رعایت پروتکل‌های مربوطه ضروری است.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: تهیه و در اختیار قراردادن مواد ضدعفونی‌کننده به پرسنل، نظارت ویژه‌ی مربیان بر شست‌‌وشوی صحیح دست کودکان و موارد نظافتی و به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط کودکان در کیفی مخصوص از دیگر ضوابط بهداشتی بهزیستی به شمار می‌رود.

وی خارج کردن کفش‌ها از محیط داخلی، تغییر چیدمان کلاس‌ها و پخش کردن کودکان در فضاهای مختلف مهد با حضور مربی و تأکید بر انجام فعالیت‌های انفرادی یا با حفظ فاصله‌ی مطمئن و عدم حضور اولیا و اشخاص متفرقه در محیط مهدکودک را از دیگر ضوابط بهداشتی بهزیستی عنوان کرد.

آموزش اولیا جهت اجرای پروتکل بهداشتی و اعلام ساعت تحویل و ترخیص که موجب تجمع اولیا و معطلی نشود، و اخذ تعهد از اولیا مبنی بر اطلاع‌رسانی به مهدکودک در صورت ابتلای نزدیکان کودک به کرونا و عدم پذیرش کودک در ایام قرنطینه و… از دیگر بخش‌های این شرایط جدید است.

میزان شهریه‌ی ثابت خردادماه ۲۵ درصد شهریه‌ی ماهیانه مهد کودک است که به میزان یک هفته از چهار هفته و تا ابلاغ شهریه‌ی جدید سال۹۹، اعلام افزایش قطعی شهریه به والدین صورت نپذیرد و شهریه دریافتی علی‌الحساب است.
در مناطق سفید نیز فعالیت مهدها برای زیر دو سال باید با نصف ظرفیت، دو الی چهار سال با نصف ظرفیت و پنج و شش سال آزاد است.
اعلام شرایط بهزیستی برای بازگشایی مهدهای کودک 
اعلام شرایط بهزیستی برای بازگشایی مهدهای کودک
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: فعالیت مهدها در مناطق زرد نیز برای زیر دو سال باید با نصف ظرفیت، دو تا چهار سال باید با نصف ظرفیت و پنج و شش سال باید با نصف ظرفیت با اولویت مادران شاغل باشد.

فعالیت مهدها در مناطق قرمز برای زیر دو سال باید با یک سوم ظرفیت، برای دو تا چهار سال باید با یک سوم ظرفیت و برای کودکان پنج و شش سال باید با نصف ظرفیت با اولویت مادران شاغل باشد.

پاسخ دهید

نظر خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید