آیا در مورد اینکه پدران هنگام زایمان چه کار باید بکنند ذهن تان به هم ریخته است؟ در اینجا حقایقی برای پدرانی که بار اول بابا شدن را تجربه می کنند، آورده ایم. این مطلب تجربیات شخصی یک مادر است:

روزی که پسرم دنیا آمد من برای سه ساعت در راهروی بیمارستان با شوهرم، راه می رفتم. او مرا همراهی می کرد، دستم را می گرفت و جملات بامزه ای مثل جنین کوچولو شکستم نده، می گفت تا حواس من را پرت کند. با خودم فکر می کردم آیا می توانم زایمان را بدون وجود او انجام دهم؟ واقعا میخواهم که این کار را انجام دهم؟ پدران هنگام زایمان چگونه باید رفتار کنند؟ نقش شوهر در اتاق زایمان چیست؟

در اتاق زایمان زور زدن کاملا بستگی به مادر دارد اما پدران هنگام زایمان هم نقش مهمی دارند. زایمان می تواند یک تجربه ی ترسناک و طاقت فرسا برای زن هایی باشد که برای بار اول مادر می شوند. ما را همراهی کنید تا یاد بگیرید چگونه شرایطی را برای آرامش و تشویق همسرتان فراهم کنید. این ایده ها به شما کمک می کند تا کمی احساس آسایش داشته باشید.

بهترین رفتارهای پدران هنگام زایمان

شرایط را برای انقباض ها فراهم کنید. زایمان ممکن است هیجان انگیز باشد، اما در عین حال می تواند ملالت آور باشد.

چون تنها کاری که می توانید انجام دهید صبر کردن است، با مشغول کردن همسرتان ذهن او را از هر موضوع ناراحت کننده ای دور کنید. اگر شریک زندگی تان از اپیدورال استفاده کند(سوزنی که به رحم وارد می شود برای کاهش درد زایمان) ممکن است نیاز کمتری به حمایت های فیزیکی در مرحله ی آغازین زایمان باشد.

دکتر سارا کیل پاتریک پروفسور زنان و زایمان در دانشگاه آیلی یونز در شیکاگو می گوید سعی کنید او را با موزیک، صحبت کردن و حتی با کارت های بازی سرگرم کنید.

کنار او باشید. منتظر این نباشید که دردهای زایمان او شروع شود، تا بفهمید چه نوع کمکی از شما می خواهد. ابتدا درباره زایمان با او صحبت کنید تا بفهمید که او چه حسی در مورد جراحی و چه انتظاراتی از دکترش دارد. وقتی مادر در حال درد کشیدن است، پدر می تواند با شمرده صحبت کردن نیازهایش را بهتر براورده کند و بهترین آرزوها را برایش بکند.

پدران هنگام زایمان چگونه باید رفتار کنند؟
پدران هنگام زایمان چگونه باید رفتار کنند؟

همزمان با شروع درد زایمان منعطف باشید، چون شریک زندگی تان ممکن است ذهنیتش عوض شود یا شرایط طوری شود که نیاز به برنامه ی دیگری برای زایمان پیش بیاید. هیچ کسی علاقه ای به زایمان سزارین ندارد اما گاهی شرایط آن طور که برنامه ریزی کرده اید پیش نمی رود.

در مورد انتخاب روش زایمان به راحتی و آزادانه سوال بپرسید. پدران هنگام زایمان باید کاملا حمایت خود را نشان دهند. یک خانم در طول زایمان بسیار وحشت زده است. این را کاتلین مایولتسی پرستار بیمارستان جان هاپ کینز در باتلیمور می گوید. و بهترین شخص برای اینکه به نفس کشیدن آرام همسر کمک کند شریک زندگی اوست. به هر حال شما همسرتان را بهتر از هرکس دیگری می شناسید.

هر چقدر انقباضات و درد ها شدید تر می شود او را مطمئن کنید که او دارد یک کار سخت و بزرگ انجام می دهد و شما عاشق او هستید. شما همچنین می توانید به او تکه های یخ بدهید یا عرق پیشانی اش را پاک کنید. همچنین بعضی از زنان هستند که دوست ندارند در طول زایمان لمس شوند. بعضی دیگر دوست دارند که پشت یا گردنشان را بمالید. پدران هنگام زایمان باید پوست کلفت شوند.

زنان در طول زایمان خیلی بد زبان تر از همیشه می شوند. سعی کنید به خودتان نگیرید. این را مایولتسی می گوید. اگر حس می کنید ناراحت می شوید از یک پرستار بخواهید که مراقب همسرتان باشد تا شما استراحت کنید.

همچنین به کادر پزشکی اجازه دهید بدانند که زایمان همسرتان به صورت فیزیکی هم روی شما تاثیر دارد. اگر شما آدم لطیفی هستید بیرون از اتاق زایمان بنشینید.

از لحظات خوبتان عکس بگیرید. در طول زایمان ممکن است شریک زندگیتان به عکس های زیبا فکر نکند. اما مطمئن باشید در تمام زندگی اش از هر لحظه ای که فیلم گرفته اید، لذت خواهد برد.

گولو گامبیراز ویرجینیا می گوید: وقتی همسرم عکس های لحظه تولد پسرمان را می دید لحظه های خوب و احساسی را که فراموش کرده بود به یاد آورد. اگر شما یک دوربین فیلمبرداری دارید، قبل از فیلم و عکس گرفتن، در مورد اینکه از چه چیزی فیلم گرفته شود صحبت کنید (هیچ زنی نمیخواهد که یک دوربین دقیقا بین پاهایش قرار بگیرد)! به غیر از این مطمئن شوید که کار شما برای پزشک و پرستاران و حتی همسرتان حواس پرت کننده نباشد.

برای لحظه مهم آماده شوید. بعد از ساعت ها عرق ریختن و حتی گریه لحظه ی مهم فرا می رسد. فرا رسیدن لحظه ی شادی. جایی که به نتیجه می رسید و نوزاد شما به دنیا می آید. بند ناف بریده می شود. اگر می خواهید که بند ناف را ببرید باید با همراهی دکتر باشد. اگر شما آن را به یک متخصص بسپارید خیالتان راحت تر است. اگر احساسات شما را فرا گرفت متعجب نشوید. چون یک تجربه ی درونی کسب می کنید.

مایک موچیزوکی از بتسدا ماریلند می گوید “بودن کنار همسرم هنگام زایمان یک از عالی ترین تجربه های من در زندگی بود به دنیا امدن پسرمان همچون یک معجزه برای ما بود. “

هنوز کارتان تمام نشده است همسرتان در حال استراحت است و بچه تان در اتاق پرستاری است و شما در کنار خویشاوندان هستید.

فکر می کنید زمان خوابیدن و استراحت رسیده است؟ نه هنوز. مادرها هنوز از لحاظ فیزیکی و احساسی در فشار هستند. این زمان خوبی برای این است که به او نشان دهید چقدر دوستش دارید. برایش گل و شیرینی ببرید و خوشحالش کنید. یا برایش یک نامه ی عاشقانه بنویسید. هر کاری که می خواهید انجام دهید قبلش فکر کنید و یک راه حل خوب برای آن موقعیت پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰