خانه آرشیو کل عوارض مصرف آنتی بیوتیک برای نوزادان

عوارض مصرف آنتی بیوتیک برای نوزادان

0

متخصصان اطفال در یک مطالعه جدید هشدار دادند که افزایش تجویز و مصرف آنتی بیوتیک برای نوزادان ، خطر بروز چاقی دوران کودکی را در آنها افزایش می‌دهد.

نتایج یکسری آزمایش‌های جدید تایید می‌کند نوزادانی که از زمان تولد تا ۵ ماهگی تحت درمان با آنتی بیوتیک قرار می‌گیرند تا رسیدن به سن سه ماهگی، ۲۲ درصد بیشتر مستعد ابتلا به چاقی دوران کودکی هستند .

عوارض مصرف آنتی بیوتیک برای نوزادان

این متخصصان همچنین تاکید کردند که این خطر دقیقا به سن مصرف آنتی‌ بیوتیک‌ ها بستگی دارد به این معنی که اگر بعد از ۵ ماهگی یعنی از سن ۶ ماهگی تا ۱۴ماهگی به نوزاد آنتی‌ بیوتیک داده شود، خطر افزایش وزن دوران کودکی تشدید نمی‌ شود و رابطه مذکور فقط از بدو تولد تا ۵ ماه اول زندگی، صدق می‌کند.

آیا آلودگی هوا بر جنین و نوزاد تاثیر می گذارد؟

شاید یکی از آسیب پذیرترین مراحل زندگی، زمان بین لقاح و تولد است که در طی آن محیط زیست ممکن بخوانید ملزومات نوزاد در زمستان چیست؟ زمستان است. همانطور که سیاره ما زمین، از خورشید دورتر شده و فصل سرد سال را رقم می زند، والدین بخوانید ۱ ۲ ۳ … ۲۹ بعدی این یافته نشان می‌دشهد که ۵ ماه نخست زندگی مرحله‌ای خاص برای افزایش آسیب‌ پذیری در نتیجه مصرف آنتی بیوتیک ها است. متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک با مطالعه روی ۱۱ هزار و ۵۰۰ کودک متولد شده در انگلیس بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۲ میلادی به این نتایج دست یافته و حاصل مطالعات خود را در مجله بین‌ المللی چاقی منتشر کرده‌اند.

خروج از نسخه موبایل