خانه باردار شدن آیا مصرف آب انار در میزان باروری مردان تاثیر دارد؟

آیا مصرف آب انار در میزان باروری مردان تاثیر دارد؟

0

انار یک میوه محبوب است. آب انار حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها است که مقدار آن بیشتر از بسیاری از آب میوه های دیگر، چای سبز و شراب قرمز است. این آنتی اکسیدان ها شامل مواد مغذی مانند پلی فنول، تانن ها و آنتوسیانین ها می باشد. طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۸ “تحقیقات تغذیه”، مصرف روزانه آب انار در بهبود عملکرد آنتی اکسیدانی نسبت به سایر میوه ها مؤثر تر است و این مسئله به دلیل مقدار متمرکز ترکیبات فنلی قوی تر است.

آیا مصرف آب انار در میزان باروری مردان تاثیر دارد؟

خطر تداخل دارویی

آب انار سالم است. با این حال، ممکن است با برخی از داروهای تجویزی مانند داروهایی که کلسترول بالا و فشار خون بالا را کنترل می کنند، تداخل پیدا کند. تحقیقی که توسط A.V. Sorokin، در “Journal of Cardiology آمریکا” در سال ۲۰۰۶ منتشر شده است، نشان داد که مصرف انار ممکن است خطر رابدومیولیز را افزایش دهد- عاملی که شامل شکستگی عضلانی می شود و می تواند باعث نارسایی کلیه شود – اگر شما رواستوواستاتین – کلسترول مصرف می کنید قبل از مصرف آب انار، با پزشک خود صحبت کنید.

خطر افزایش قند خون

آب انار دارای قند بسیار بالایی است. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده یا USDA، یک فنجان آب انار دارای ۱۳۴ کالری و ۳۱٫۵ گرم قند است – تقریبا ۵۰ درصد گلوکز و ۵۰ درصد فروکتوز. مصرف زیاد قند می تواند قند خون شما را افزایش دهد.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

سطح متمرکز آنتی اکسیدان ها در آب انار، به خصوص پلی فنل ها، ممکن است باعث ایجاد کلسترول در شریان ها شود. آنتی اکسیدان ها با کاهش کلسترول لیپوپروتئین دارای چگالی کم، که به عنوان LDL یا “کلسترول بد” شناخته می شوند، از قلب محافظت می کنند. تحقیقات احمد اسماعیل زاده، که در سال ۲۰۰۶ در مجله بین المللی پژوهش های ویتامین و تغذیه منتشر شده است، نشان می دهد که مصرف آب انار غلیظ می تواند کلسترول و LDL را کاهش و همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در بیماران دیابتی نوع ۲ و افرادی که از سطح بالای چربی و کلسترول رنج می برند کاهش می دهد.

آیا مصرف آب انار در میزان باروری مردان تاثیر دارد؟

مزایای بهبود عملکرد جنسی و باروری

آب انار ممکن است به بهبود عملکرد جنسی و باروری کمک کند. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۰۷ در مجله بین المللی پژوهش های ناتوانی منتشر شده است، آب انار، نعوظ را در مردان دارای اختلال نعوظ بهبود می بخشد و باعث تقویت قدرت باروری مردان می شود. این ممکن است به دلیل اثر آب انار بر روی اکسید نیتریک باشد، ماده ای است که عضلات صاف در دیواره های رگ های خونی مانند آلت تناسلی را برای استراحت، انعطاف و افزایش جریان خون ایجاد می کند.

تحقیقات نشان می دهد که آب انار دارای فعالیت آنتی اکسیدانی قوی است که از تخریب اکسید نیتریک محافظت می کند و اثر بیولوژیکی آن بر سلول های عضلانی صاف در عروق خونی افزایش می یابد. با توجه به تحقیقاتی که G. Turk انجام داده است و سال ۲۰۰۸ در “تغذیه بالینی” منتشر شده، مصرف آب انار همچنین کیفیت اسپرم را بهبود می بخشد.

خروج از نسخه موبایل